Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

torsdag 29 mars 2018

Fitness MTB Slagelse

Jag har haft en period nu efter Andalusien där jag har varit krasslig, första två veckorna efter tränade jag inget och nu sista veckan har jag kommit igång. Två veckor är för lång tid för att man ska komma igång enkelt och lätt igen!! Samtidigt har vi en tung period på jobbet så energinivåerna är verkligen inte på topp! Jag var lite osäker på hur jag skulle göra med loppet i Danmark. Jag bestämde mig först på söndagsmorgonen att jag skulle köra. Fitnessloppet är ett riktigt kul men jobbig lopp... det tror jag alla som har kört det innan kan intyga. Det brukar vara många svenskar som kör över för att få en bra genomkörare innan säsongen drar igång på riktigt och så var det även idag.

Väl på plats i Slagelse så kunde man se att banan var ganska blöt, till och med grusvägarna var blöta och svampiga... Loppet går som vanligt på en varvbanan som är ca 19 km lång och ca 200 höjdmeter per varv. Med ca 50/50 grusväg/stig. Jag skulle köra 3 varv, 57 km.




Fick en ganska bra start, tänkte att det var lika bra att gasa fullt från början och se hur länge jag orkade. Låg bra med på start  loopen... när vi gick in i skogen blev det lite trångt och tjejerna från Amaton gled iväg, inte för att jag hade några förhoppningar att kunna hålla deras tempo hela loppet igenom men hade önskat att det varade lite längre ;) 




Banan var lerig och tungcyklad och blev ganska tekniskt utmanande på sina ställen... tekniken satt i alla fall men benen fick slita hårt!! Klarade mig utan vurpor vilkt var skönt för det var många som hade problem i leran. Körde för det mesta solo vilket är lite trist. På andra varvet hoppade kedjan av, antagligen pga all lera, tog lite tid innan jag fick på den igen... hmm... alltid frustrerande med mekaniska problem, denna dag hoppade kedjan tyvärr av 4 gånger!! Dock kan jag inte klaga för det händer inte så ofta som tur är. 




Tog mig i mål på en 4e plats, nöjd med att det ändå kändes bra hela vägen trots 2 veckors sjukdom! Men jag vill ju alltid mer och det är en bit upp till pallen vilket jag inte är helt nöjd med... Så det är bara hem och träna och ladda batterierna inför nästa race som också kommer att gå i Danmark då Hotcup sätter igång om 3 veckor. På återseende :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar