Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

tisdag 7 november 2017

Vintercupen #1 i DK

Så var det dax att åka över bron igen... denna gången var det första racet i vintercupen på MTB som gick av stapeln. Kikade lite på startlistan innan och såg att det var ett starkt damfält med bla Ann-Dorte och båda systrana Nørgaard... så förstod att det skulle bli något att bita i!! Jag har tränat ganska lugnt nu efter en sjukdomsperiod, varit frisk ca en vecka så jag tyckte det var dax för kroppen att bekänna färg. Missade tyvärr CX racet förra helgen i Malmö. Racet gick i Gripskov vid gamla asfaltsfabriken, där har jag tävlat många gånger förr och det brukar vara snabba flowiga banor. Nu skulle varvet vara ca 7,4 km med en körtid på 70 min + varvet. Vi kom dit i god tid och körde ett varv på banan som uppvärmning. Det var fina flowiga  singletrackavsnitt blandat med grusvägs och ett och annat lerhål :)

Var lite osäker på formen och ställde mig lite längre bak i startfållan... något jag skulle få ångra... blev långa köer på första varvet och det var först på andra varvet som det började lätta upp lite. Tappade otroligt mycket tid på första varvet och tappade även mycket till de damerna som låg framför mig. Jaja... Mitt andra varv gick riktigt bra och var också mitt snabbaste!


 

Sedan började orken tryta något... Lyckades även inbilla mig någonstans på vägen att det var 60 min + varvet som jag skulle köra och blev ganska matt när jag såg att klockan fortfarande tickade när jag kom in till varvnings- och målområdet... Phu bara att börja gasa igen, något omotiverad och det sista varvet blev också mitt långsammaste ;)  Kom i mål som 4e dam totalt och det var vad jag hade förväntat mig dock något besviken att det var så långt upp till 3e platsen som 5 min... Det blev ett bra träningspass i alla fall... 179 i medelpuls i 90 min :) Nu fortsätter vinterträningen och nästa race är först om två veckor när det är dax för Musettecrossen... Jag längtar redan :) :)  Tjejer glöm nu inte anmäla er till den det är ju gratis för oss och vi får en egen start... vad mer kan vi önska!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar