Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

onsdag 22 november 2017

Musettecrossen på Sibbarp #2

Mitt tredje lopp på CX nu... Har inte tränat så mycket CX som jag borde, jag har en del teknik att slipa på om man säger så speciellt när jag börjar bli trött. Och det blir man ju ganska snabbt ;) När jag skulle packa bilen och bege mig till Malmö så ösregnade det och blåste kallt... blev nästan lite sugen på att gå in i värmen igen! Men väl framme i Malmö så var det bättre väder... kom dock ett par droppar under loppet men då märker man inte av det så mycket. En halvtimme innan start körde jag ett uppvärmningsvarv på banan, de hade gjort några justeringar på banan sedan sist vilket var kul. Jag känner lite sådär hatkärlek till crossen för jag vet hur ont det kommer att göra under loppet... känns liksom inte att man får något flyt i körningen för det rullar liksom inte på om ni förstår vad jag menar men ändå är det skitkul :) Banan var ganska blöt och tungtrampad efter allt regn som kommit de senaste dagarna.

Foto: Caroline Israelsson.

Jag startade i heat 2 där det var tidtagning med chip och endast cx cyklar var tillåtet. Vi var 5 damer som fick egen damstart ca 30 sekunder efter herrarna vilket är riktigt kul. Det är också mycket generöst av Musette att ge alla damer kostnadsfri start just för att locka fler tjejer att köra... det tackar vi för :) Jag fick en bra start och kom iväg först fick en liten lucka till tjejerna bakom... tyvärr var det lite kö från herrstarten i första springbaken och damfältet var återförenat... försökte så gott jag kunde att hitta bra linjeval i leran för jag tror man kan spara mycket tid och ork på just det. Skapade åter igen en liten lucka till en jagande Jessica :) Blev åter igen en liten inbördes batalj mellan mig, Jessica och Fredrik, som jag lyckades jaga ifatt under loppets gång och jag gick segrande i mål i båda striderna ;) Jessica fick tyvärr lite kedjestrul under loppet så hon fick inte riktigt en ärlig chans så tror jag får passa mig nästa race för då är hon nog revanschsugen!! Ja man är ju ganska förvånad när man tittar på sin cykel efter racet och ser hur lerig och skitig den är att den funkar över huvud taget!!! Den väger ju i alla fall betydligt mycket mer än när den är ren.

Foto: Helen Nilsson.
Pizza i världsklass :) Foto: Helen Nilsson.

Efter loppet fanns det helt underbara pizzor att avnjuta som musette fixade med sin lilla portabla vedugn... helt magiska pizzor!! Blev även lite härligt häng med teamisarna (bara Amanda som saknades men hon är snart på banan igen) och andra trevliga cyklister :) Nästa helg är det dax för en massa kul, på lördag är det teamets teknikevent för tjejer i Skrylle och på söndag kör jag andra racet i vintercupen i Danmark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar