Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

fredag 17 juni 2016

Bike Four Peaks, etapp 3

Dagens etapp gick i Kirchberg som ligger ca 45 min bilfärd därifrån vi bor... så fick gå upp lite tidigare idag. Skönt, dom hade lovat fint väder idag hela dagen :) När vi väl närmade oss så började det regna och sedan regnade det mer och mer... nej nej nej... dom delade till och med ut regnpnchos när vi rullade in i fållan (skippade uppvärmningen idag) Det var inte särskilt varmt heller och då befann vi oss nere i dalen... det var inte särskilt varmt uppe på toppen heller!



Dagens profilkarta ca 2100 höjdmeter på ca 50 km (46 km) ni förstår längre fram...



Arrangörerna bestämde att släppa alla fållor samtidigt annars brukar det vara 3 min emellan... det märktes för det blev väldigt hetsigt och folk körde om till höger och vänster. Det var även vägarbete ut ur staden så det blev ingen bra start alls. När vi väl släpptes av masterbilen vid backen så var det väldigt trångt det tog ett tag innan man kunde trampa på i sin egen takt. Trampade förbi ett par tjejer i första backen såg ett par framför mig som försvann i första DH avsnittet som jag sedan trampa förbi i den långa uppförsbacken... Det jag visste var att jag skulle behöva ha en enorm marginal för att inte bli ifatt körd på den avslutande DH sträckan. Det var ganska kul för i sista stigningen låg vi fyra stycken damer ihop. Tyvärr missbedömde jag det platta partiet innan stigningen och gick på alldeles för hårt... vilket gjorde mig ganska stum i sista stigningen och jag plockade definitivt inga bonussekunder(minuter) till DH partiet. Arrangörerna hade även valt att plocka bort sista biten på platten in till mål pga vägbygget... tappade 3 placeringar i dag på den avslutande DH sektionen och slutade på en 10e plats... surt sa räven :( Dock klarade jag att behålla min 7e plats i totalen. Sista etappen imorgon... kan man gå en DH kurs i drömmarna ;)  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar