Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

fredag 17 juni 2016

Bike Four Peaks, etapp 2

Kändes ändå ganska okej när jag vaknade i morse även när vi rullade till starten som var i Saalfelden som låg en bit bort, tog ca 15-20 min att rulla dit så det blev en lagom uppvärmning... Vädret var lite småmulet men dom hade lovat bra väder under dagen. Dagens etapp skulle vara en av de tuffaste med ca 2200 höjdmeter på 48 km...



Starten gick och vi rullade ut ur stan med masterbil som först släppte oss vid första backen... Provade idag att gå på något tyngre växlar för jag upplevde som att jag fick bättre hållning på cykeln och skonade ryggen och höften lite. Och det hjälpte absolut men mina ben var inte lika glada började känna av krampen med ca en mil kvar då vi körde på väldigt rotig och teknisk single track som dessutom var lerig och väldigt hal på sina ställe. Lyckades i alla fall trampa bort krampkänningen just då... Men i slutet när vi kom in på DH sektionen då var det kört!!! Två DH åkare stannade och frågade om jag var okej, dom trodde nog att jag minst hade brutit en arm som jag vrålade  :) Har inte haft kramp på väldigt länge men jag tror jag körde något för tungt idag... ska INTE göra det imorgon. Blev som vanligt passerad av ett par tjejer i DH partiet men tog mig i mål på en 8e plats vilket kändes bra och jag var nöjd över lag!! Måste definitivt träna mer DH... det som också ställer till det är att det ligger i slutet av etappen när man är som tröttast och att det är så långa sektioner som 10-15 min. Ligger nu 7a i totalen så det är bara att trampa på trots att motivationen tryter emellanåt :) Bjuder på en härlig bild från cykeltvätten!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar