Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

måndag 21 december 2015

Slushcup #3

Så var det dax att åka över sundet igen. På resan hade sällskap av Jessica och Fredrik :) Vilket alltid är lika kul. Otrolig väder för att vara den 20 Dec, nästan 10 grader och uppehåll... Väl framme på plats testade jag och Jessica delar av banan som uppvärmning den var torr och fin. Kände att mina höfter inte kändes så bra, de har varit stela och strama sedan förra helgens lerfest trots att jag har tagit det lungt med träning denna veckan. 

När starten gick kände jag direkt att detta kommer bli ett jobbigt race... tufft med andningen vilket jag inte har haft på länge och benen som inte vill... jaja det är bara att trampa på. Jessica swishade förbi på startloopen och jag försökte hänga på men det gick inte, väl inne på stigen så kom jag ifatt igen. Såg även Kristin som jag har tampats med ett par gånger... det visade sig att vi skulle köra ihop hela loppet. Vi fightades om 3:e platsen till vi på sista varvet såg hennes syster stå och laga en punktering och då var det helt plötsligt andra platsen det handlade om... Men jag gick redan på max och andningen var väldigt ansträngd, så visste att jag inte skulle kunna göra en tempoökning om den kom... och det gjorde den ca 500 meter innan mål... Hade inte en chans!! Sur och trött på att kroppen inte kan leverera... tappar alltid lite motivation när det känns så här men som tur var går den känslan över ganska snabbt.  Nu blir det ett par veckors tävlingsuppehåll. Ska försöka få lite ordning på kroppen så den är på G nästa år... 






Kommer en liten sammanställning av året som gott inom det närmaste.

God Jul och Gott Nytt År Alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar