Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

måndag 7 september 2015

Långloppscupen #8 Bockstensturen

Ja.... dom hade lovat regn och det blev det!! Ett riktigt jäkla ler-race :) Samtidigt som jag avskyr det så älskar jag det... Det är liksom pannbenet som måste jobba hårdast på något sätt!

Det blev lite förvirring i starten då masterbilen hade dålig koll på var vi skulle... bromsa, gasa, bromsa och gasa men till sist så var vi på rätt köl. Det blev ganska ryckig körning i början. De första 1,5 milen går på asfalt och sedan in på grusväg och sedan börjar klättringarna... När vi började klättra så körde jag en del tillsammans med Angelika och jag visste att vi hade Jennie och Ivanda framför oss och eventuellt Felicia men det var jag inte säker på. Efter ca 2,5 mil möttes vi av ett par hästar som hade smitit från hagen och var livrädda för alla cyklister... så vi fick snällt stanna vid sidan och låta dem springa förbi oss. Väl inne i skogen blev det väldigt lerigt och kladdigt, gjorde några dåliga spårval och fastnade i ett par lerhål och såg Angelika försvinna framför mig. Hon var även snabbar i utförskörningarna, jag känner att min vurpa har gett mig lite hjärnspöken och jag tjuvbromsade en del :( En sak som gick väldigt bra var det tekniska partierna som jag har haft lite bekymmer med den senaste tiden, kände mig mycket mer rörlig på cykeln så det var skönt :) Jag hade en svacka i mitten av loppet men mot slutet kändes det riktigt bra igen och jag hade bra tryck i benen... Tänkte att det var lika bra att köra på och hoppas att jag kommer ifatt någon av tjejerna som låg framför men det gjorde jag aldrig. Gick i mål på tiden 4.59.


Efteråt fick jag reda på att Angelika hade gått i mål 20 sek före mig... på en 3e plats!! Jag missade alltså pallen med 20 sek på ett lopp som varade i 5 tim, helt sjukt :) Och det värst var att jag hade inte en aning om det! Jaja... Känns som formen är på väg tillbaka!! Jag har i alla fall bestämt mig för att skippa SM i Maraton som kommer att gå i Örebro till helgen. Så nu är siktet inställt på Västgötaloppet om två veckor som är det sista loppet i långloppscupen. För tillfället ligger jag 3a totalt i cupen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar