Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

måndag 3 augusti 2015

X-cup # 5

I Söndags var vi i Hässleholm och körde deltävling 5 i X-cup. Jag hade varit där någon dag innan och testat banan... Så jag visste att det var en tuff och intensiv bana men samtidigt väldigt underhållande. Den var ca 6,5 km lång och vi skulle köra 60 min  + varvet. Solen sken och vi kunde inte önska oss bättre väder. Vi hade trevligt sällskap av Aron i bilen. Mamma och pappa dök upp för att supporta oss, alltid lika kul när dom är med :) Samtidigt var det skönt att det var så nära... Vi behövde inte flänga igenom halva Sverige för att ta oss till en tävling.


Vid varvning

Hur gick då racet... Tja, fick en ganska bra start men vid första lilla stigningen så kände jag att benen blev lite stumma och andningen inte funkade riktigt. Det brukar i och för sig ge med sig under loppet... men på dessa korta race har man inte riktigt den tiden. Väl inne på andra varvet så hör jag en röst bakom mig säga, tjena kompis... det var Helen som kört ifatt mig och vi fick en lite batalj som var riktigt kul. Men till sist lyckade jag köra ifrån henne :) Andningen blev bättre och jag fick ett ganska bra flyt i körningen. Är fortfarande stel i ryggen och har svårt att känna mig smidig och dynamisk på cykeln. Men körde 3 väldigt jämna varv och ingen vurpa :) Gick i mål som första dam och jag var supernöjd. Hoppas att formen är på väg tillbaka nu, hade en del smådippar under loppet men en snittpuls på 183 säger att den borde vara på väg :) 


Hade fint sällskap på sista varvet :)

Nästa helg är det Finnmarksturen i Ludvika och veckan efter det drar vi till Tyskland och kör Trans Schwartzwald som är ett etapplopp på fem dagar :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar