Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

måndag 29 juni 2015

Långloppscupen #4 Ränneslättsturen!

Wihooo... Första vinsten i långloppscupen i elitklass :) Så jäkla najs!! Nu ska vi ju inte glömma att det saknades en del körstarka namn i startlistan men det är väl då man ska passa på ;)

Det var Ränneslättsturen i Eksjö som stod på schemat igår, vi körde upp på morgonen. Vi hade vår teamkompisar Martin med som sällskap i bilen. Bilen rullade från Malmö vid 7 tiden på morgonen och vi var framme vid 10. Lagom med tid att hinna bli klar för start. Kände mig lite nervös inför starten, visste att jag hade en god chans på pallen men frågan var hur formen var... hade jag hunnit återhämta mig sedan Österrike.

Starten gick och det blev väldigt hetsigt och jag tyckte det var obehagligt. Hamnade långt bak i fältet trots att jag startade i fålla 1. Efter ett par kilometer gick vi in på grusväg och det dammade mycket man såg knappt cyklisten framför sig. Jag visste att om jag skulle ha något med pallen att göra måste jag vara med från början... gick ut hårt och var orolig att det skulle straffa sig i slutet. Loppet flöt på ganska bra och jag fick uppdateringar om att jag ledde vilket stressade mig en del. När det var ett par mil kvar började jag känna mig trött... Ser då skylten spurtpris 500 meter...tänker, det måste ju vara jag som vinner det :) Så fick jag helt plötsligt lite extra energi... i ca 3 km sen började jag känna av tröttheten i benen igen. Börja vända mig om för att se så ingen av de andra damerna var på väg ifatt. Skulle ju kännas lite trist att omkörd nu när jag nästan var i mål.

Fotot taget av klubbkamraten Ulf Johansson 

Kämpade in i det sista och rullade över mållinjen som nummer 1. Vilken härlig känsla :) Sen blev det intervju och fotografering av tidningen och intervju av långloppscupens speaker. Vilken uppståndelse!! Efter det prisutdelning med en fin check som förstapris :)

Wihoo :)


Nästa helg är det dax för Mörksuggejakten i Rättvik, lopp nr 5 i långloppscupen... så det är bara att börja ladda batterierna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar