Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

söndag 10 maj 2015

Första pallplatsen i elitklass :)

Så då var långloppscupen igång och första loppet var som vanligt Billingeracet. Det är ett tufft lopp med många höjdmeter de 3 första milen men det är även ett långt lopp på 80 km. Minnena från fjolårets lerfest har inte riktigt lagt sig heller... Innan start hörde vi att banan var ganska lerig även i år... Jag tittade på mitt lättrullade thunder burt däck som jag hade på bakhjulet och tänkte det kan inte vara värre än i fjor men det kunde det :)

Starten gick och den långa stigningen kändes tuff... gick ändå snabbare enl strava än ifjor. Första nedför-körningen jag kom till så kände jag att greppet bak inte var så bra, det är en viss skillnad på raceing ralph och thunder burt. Men sen kom jag ut på första grusvägssträckan och då gick det som tåget :) Jag kände mig starkare och starkare genom loppet och vid varvning fick jag höra att jag låg tre vilket ökade motivationen att trampa på. Låg ca 5 min efter 2:an. Andra loopen kände jag mig lite stressad för att någon skulle komma ifatt mig... det hjälpte ju inte att jag körde fel heller, förlorade nog ca 30-45 sek på det :( Ca 5 km innan mål får jag höra längs banan att jag är 1.40 min efter 2:an och det gav ytterligare lite krut till benen... Rullade över mållinjen som tredje dam i elitklass endast 45 sek efter 2:an, otroligt glad och nöjd med min prestation!!!  Absolut inte det starkaste startfältet så då gäller det att passa på ;) Vann dessutom 2000 kr och en Billingeost.


Målgång.

Intervju efter loppet :)

Mycket nöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar