Långloppscupen

Långloppscupen
Vinst på Ränneslättsturen

söndag 15 mars 2015

Slushcup # 7, finalen!!

Finalen var ett maraton, 3 timmar + varvet. Jag har varit sjuk sedan jag kom hem från Spanien, så jag var inte direkt i race-form och definitivt inte för ett maraton!!!!

Det gick ganska bra i början, hängde med de snabba damerna ett tag. Pulsen var skyhög men men man kan inte få allt ;) Efter 1,5 tim började benen bli ganska stumma och krampkänningen började smyga sig på... Jag hade ju hoppats på att vara i bättre form men så är inte läget än. Sista varvet var ren och skär pina. Och det syns på varvtiderna i resultatlistan!! I vanliga fall... När jag är i form brukar mina varvtider vara mycket jämna. Jaja... nu är siktet inställt på nästa tävling (om 2 veckor) som också är ett maraton i Danmark! Håller tummarna att jag får förbi frisk trots dagens urladdning med ett snittpuls på 178 slag/min och en max-notering på 192 slag/min :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar